فرآیند تمدید قرارداد

در هر سازمانی قرارداد بسته شده با پرسنل، دارای یک زمان مشخصی می باشد و نیاز است که قرار داد آن ها مجددا تمدید شود. به همین منظور فرآیند تمدید قرار داد در سازمان ها با معیارهای مختلفی شکل می گیرد. ولی در اکثر مشتریان ما سامانه ارزشیابی عملکرد برای تمدید قرارداد یک پرسنل تاثیر چندانی ندارد لذا در این مثال بدون ارزیابی به این فرآیند پرداخته ام.

شرح فرآیند

همان طور که در گراف فرآیندی زیر مشخص است هر مدیر تنها به پرسنل زیر مجموعه خود امتیاز می دهد. لذا نیاز است در ابتدای امر، یک تراکنش با سامانه منابع انسانی ایجاد شود، تا لیست پرسنل زیر مجموعه تولید گردد و بتوان آن را در اختیار مسئول مربوطه قرار داد. در مرحله بعدی مدیر، به تمام افراد موجود در لیست یک امتیاز می دهد و آن را برای معاونت خود ارسال می کند.

چرا از درگاه شرطی استفاده نشده است؟

بایستی توجه داشت چون مدیر در یک لیست مقدار دهی می کند نمی توان برای آن یک درگاه شرطی در نظر گرفت

لذا جهت حذف افرادی که دارای امتیاز مناسب نیستند از ابزار کد نویسی استفاده می کنیم . به این ترتیب لیست را پالایش کرده و یک لیست جدید تولید می کنیم و آن را در اختیار معاونت قرار می دهیم. معاونت هم مانند مدیر در لیست پایش کرده و به افراد امتیاز می دهد. مجددا با استفاده از ابزار کد نویسی لیست معاونت هم پایش می شود و در اختیار منابع انسانی قرار می گیرد.

فرآیند تمدید قرار داد

منابع انسانی لیست را بررسی کرده و آن را جهت درج در سامانه منابع انسانی جهت تمدید قرارداد در اختیار سیستم می گذارد. با استفاده ازابزار سرویس اطلاعات داده ها را در نرم افزار منابع انسانی درج می کنیم.در مرحله ای که اطلاعات بایستی از طریق وب سرویس انتقال یابد این سرویس انقدر باید کار کند تا تمام لیست پرسنل از طریق این وب سرویس در سامانه درج شوند.

مسیر جریان قرمز رنگ چیست؟

در این فرآیند سعی کردیم به این موضوع توجه شود که مسیر های جریان صرفا برای بیان بهتر جریان فرآیند استفاده می شوند و در سامانه هایی که قرار است این فرآیند را اجرا نمایند نقش ایفا نمی کنند.

فایل دانلود:

باکلیک بر روی لینک زیر می توانید فایل فرآیند تمدید قرار داد را دانلود نمایید.

فرآیند تمدید قرار داد


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *