گزارشات BAM یا پایش فعالیت های تجاری

گزارشات BAM یا پایش فعالیت های تجاری ،مخفف کلمه Business activity monitor می باشد. گزارشات BAM نرم افزاری است که به نظارت بر فعالیت های تجاری، شاخص های اصلی عملکرد، استثنائات تجاری/ عملیاتی و ریسک های تجاری که در سیستم های کامپیوتری اجرا می شوند، کمک می کند.

پایش فعالیت تجاری یا  BAM،‌اصطلاحی ست که توسط تحلیگران گارتنر برای توصیف نرم افزارهایی که توسط سیستم های کسب و کار رایانه ای  مانند سیستم های ERP‌ و BPM‌ اداره می شوند، ایجاد شده است.

گزارشات BAM

BAM‌ در واقع نظارت اتوماتیک بر فرآیندهای کسب و کار است. همچنین BAM‌ به سازمان ها اجازه نظارت و واکنش به جنبه های کلیدی کسب و کار را در زمان واقعی می دهد. پس می توان نتیجه گرفت BAM  در واقع برای سنجش تاثیر BPM‌ در سازمان است.

گزارشات BAM اطلاعات را درباره وضعیت فرآیندهای کسب‌وکار یک شرکت نشان می دهد. این  نرم افزار اختلالات کسب ‌وکار را شناسایی می‌کند. مدیریت عملکرد کسب‌ و کار را فراهم می‌کند و به مدیران در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.

این توانایی همگام شدن گزارشات BAM با مشکلات و اختلالات کسب و کار به سازمان ها کمک می‌کند تا رویدادهای غیرعادی را با پاسخ مناسب جواب دهد. همچنین این امکان را می دهد تا مسائل را سریع و با صلاحیت حل شود.

با استفاده از قوانین تجارت رایانه ای برای نظارت بر هر معامله ای که به صورت دیجیتالی انجام می شود. ‌BAM‌ ناهنجاری هایی که در شاخص های کلیدی عملکرد KPI که شما برای سازمان خود ایجاد می کنید، شناسایی و گزارش می کند.

Related مقاله ها